Okvare turbin

 

Da ne pride do poškodb turbine, ki ni cenovno nikoli mali zalogaj, lahko največ naredimo vozniki sami. Potrebno je redno menjavanje kvalitetnega in po specifikaciji ustreznega motornega olja in filtra. Ravno tako moramo biti previdni pri načinu vožnje, kar pomeni, ne obremenjevati motorja, ki še ni dosegel delovne temperature, niti ga na hitro ugasniti, ko je bil le-ta obremenjen.

V primeru, da opazite spremembo pri delovanju turbine, ki ga morebiti spremlja piskajoči zvok, se nemudoma odpravite k mehaniku. Piskajoči zvok namreč pomeni, da je uravnoteženost jedra turbine izven dovoljenih toleranc balansirnja/centriranja.

Turbina je zaradi hitrosti vrtenja in različnih obremenitev, eden bolj kočljivih sestavnih delov motorja.

div3

Izguba olja v turbini:

Ko pride do velike izgube olja v turbini, poiščemo napake v delovnem okolju

div3

Obtok olja v turbini:

Turbina ima drsne ležaje, ki so potrebni za popoln deloven pritisk motornega olja. Oskrba tega olja pa poteka preko dovodov iz motornega bloka, do osrednjega ohišja turbine.
Tesnenje turbine poteka preko tesnilnega obročka, kjer pa lahko nastanejo razne motnje in tako pride do oljnega zastoja v osrednjem ohišju turbine.
Tukaj zaradi tega lahko pride do:

  1. zamašenja ali zaprtja dovoda olja
  2. zamašenega zračenja motorja
  3. poškodujejo se bati in batni obročki
  4. maksimalen nivo motornega olja
  5. zamašen zračni čistilec
  6. zamaši se izpušna cev in katalizator

div3

Umazanija v olju:

Umazanost z mikrodelci v olju, ki jih s prostim očesom ne vidimo, pa kljub temu naredijo škodo na ležajih.
Umazanost z večjimi delci v olju, kateri povzročijo določene poškodbe in praske na gredi in centru ohišja

div3

Pomanjkanje olja:

Kemična umazanija povzroča slabše delovanje ležajev in s tem razredčitev olja z gorivom
Veliko pomanjkanje olja povzroči zmanjšanje pritekanje olja v turbino. Če pa je pomanjkanje olja popolno poškodbe lahko nastanejo zelo hitro, posledice pa so veliko večje.

div3

Izredni delovni pogoji:

Prevelika hitrost in temperatura sta kriva, da se poškodujejo deli ležajev. Lahko pa se zgodi tudi, se olje zažge in kuha gred, ali pa da se odlomijo delci turbine, oziroma poči lamelno kolo.

div3

Poškodbe zaradi tujka:

div3

Mehanik svetuje:

S tem, ko ukrepate takoj, lahko precej prihranite, posledično pa se izognete drugim, dodatnim poškodbam motorja.